Berkvens | Blog

De werkdag van Cor van Horne

Geschreven door Berkvens Deursystemen | 21-10-2019

Hoe ziet de werkdag van een medewerker van Berkvens eruit? Wij geven een kijkje in onze keuken via de verhalen van onze medewerkers.​ Deze keer een werkdag uit het leven van onze eigen deurendokter: Cor.

Wie ben je?
Cor van Horne. Woonachtig in Someren.

Wat is je functie?
Reparateur van veelal HPL deuren.

Hoe lang ben je werkzaam bij Berkvens?
Ik ben 28 november 2005 via een uitzendbureau bij Berkvens begonnen. Na ongeveer een half jaar uitzendbureau kreeg ik een contract.

Hoe lang doe je deze functie?
Sinds 2016 vast op de buitendienst. Voorheen deed ik een combinatie van fabriek (spec afdeling HDF en service) en reparaties in de buitendienst.

Kan je kort vertellen wat jouw functie inhoudt?
Ik voer veelal reparaties uit aan HPL deuren op locatie. Waar onder andere bouwschades ontstaan tijdens de bouw, gebruikersschade die ontstaat na de oplevering en tijdens het gebruik door gebruikers/bewoners of deuren vanuit de fabriek met transportschade en/of scharnieren en doorboringen op verkeerde positie moeten worden gedicht, afgewerkt en op kleur worden gemaakt.

Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Kan je dit kort beschrijven?
’s Morgens om 4.00-4.30 uur gaat de wekker (afhankelijk van het eerste adres). Rond 5.00-5.30 uur vertrek ik van huis naar het eerste adres, soms het enige adres. Bij aankomst meld ik mij bij de contactpersoon, meestal is dit de uitvoerder. Na de juiste instructies te hebben gekregen ga ik aan de slag. Ik probeer uiterlijk 15.00 uur weer richting Someren te gaan om de file voor te zijn. Met een beetje geluk ben ik 16.30-17.00 uur in Someren.

Wat vind je het leukste aan je werk?
Dat ik veel vrijheid heb in mijn werk. Meestal ontmoet ik vriendelijke en aardige mensen die blij zijn dat ik er ben en dik tevreden zijn als de klus gereed is. Bij sommige bewoners is een babbeltje maken veel belangrijker dan een te repareren deur. Een luisterend oor doet vaak wonderen.

Wanneer is een werkdag geslaagd voor jou?
Als ik alles heb kunnen repareren naar volle tevredenheid van iedereen. En dat het op zo’n manier gedaan is dat ik de reparatie zelf ook zou accepteren.