- Deuren
- Kozijnen
- Hang & Sluitwerk
- Ondersteuning
- Particulieren
- Over ons
- Contact
Hoe ziet de werkdag van een medewerker van Berkvens eruit? Wij geven een kijkje in onze keuken via de verhalen van onze medewerkers. Deze keer een werkdag uit het leven van Ad.
Wie ben je?
Ad van Geffen.
Wat is je functie?
Medeweker HR / salarisadministratie.
Hoe lang werk je al bij Berkvens?
Ik ben begonnen op 1 december 1985.
Hoe lang ben je werkzaam in deze functie?
Ik ben aangenomen als commerciële verkoper bij de deuren, dat heb ik zo’n drie jaar gedaan en toen vond ik het eigenlijk wel welletjes. Ik had er toch te weinig affiniteit mee en eigenlijk ook niet de achtergrond. Ik had MEAO administratief gedaan. Toen kwam er op de administratie een plek vrij en dat ging ik doen. Tevens zou ik dan de activiteiten van oud collega Margriet Martens gaan inleren, zodat er iemand was die in ieder geval de salarissen zou gaan doen. In eerste instantie ging het alleen om de productiemedewerkers. Het kantoorpersoneel werd nog bij accountantskantoor Foederer verzorgd en is na verloop van tijd naar Someren gekomen. Dit kwam er toen voor mij bij.
Kan je kort vertellen wat jouw functie inhoudt?
In het kort eigenlijk alle administratieve zaken die nodig zijn op het moment dat iemand in dienst komt. Een ding hiervan is het verwerken van het salaris, wat je toch wilt ontvangen als je ervoor gewerkt hebt. Bij dit alles hoort ook zorgdragen dat iemand kan klokken. Dit systeem is niet alleen om te kijken of iemand wel aanwezig is, maar ook om te zien als er een calamiteit is wie binnen het bedrijf aanwezig is. Dit laatste is ook weer van belang in het kader van een ziek- en hersteldvermelding en/of er een spreekuur ingepland moet gaan worden bij de bedrijfsarts. Wanneer een medewerker te kennen heeft gegeven te gaan stoppen komt er voor mij ook weer een hoop administratieve zaken aan bod om de uitdiensttreding goed af te werken. Contact onderhouden met de bedrijfsarts, pensioenfondsen, UWV en andere instanties horen ook bij de werkzaamheden. Dit zijn zo een klein aantal dingen (wel summier verteld aan sommige acties hangen meer dingen dan hier verteld) die ik verzorg samen met Marieke als zijnde salarisverwerking en Sjuul en Karin voor de aanname van nieuw personeel en Gerrie als hoofd van de afdeling. Daarnaast hebben we soms een stagiaire of uitzendkracht als hulp.
Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Kan je dit kort beschrijven?
Als eerste het openen van het gebouw en zorgen dat het alarm er af is. Ik zorg dat mijn fiets in het fietsenrek komt te staan. Ik zet het thee-apparaat aan, zodat iedereen warm water kan tappen. Soms doe ik ook de vaatwasser uitruimen en inladen. Ik zet de thee-koppen op de afdeling en zorg dat onze waterkan is gevuld. Daarna start ik mijn pc op, verwerk ik mailtjes die binnen zijn gekomen voor verlof en doe ik aanpassingen van vergeten te klokken of verkeerd geklokte uren. De ziekmeldingen verwerk ik en ik houd in de gaten of er een derde melding is, dan moeten we dit melden bij de leidinggevende. Ook doe ik de hersteldmeldingen. Verder het bijwerken van lijsten om eventueel te bespreken in overleg. De voorbereidingen t.b.v. de salarisverwerking. De receptioniste op de hoogte brengen van de afwezigen deze dag en eventueel nog nader navraag doen. Facturen in het ISP programma nakijken en goedkeuren. Ik probeer dat dagelijks bij te houden dan wordt het aantal niet zo groot. En natuurlijk vragen die komen oplossen, alles wat op zo’n dag nog binnen komt en een directe verwerking nodig heeft.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Contact met collega’s, proberen om voor iedereen binnen de organisatie het zo goed mogelijk te doen en te helpen waar dat nodig is. Het leukste dan is dat je van de medewerkers een waardering terug krijgt dat het naar tevredenheid is opgelost. Een voorbeeld daarin is dat iemand uit dienst gaat en waar je dan toch geregeld contact mee hebt, dat deze speciaal een handje komt geven als afscheid en je bedankt voor de goede zorgen en dat doet je dan goed. Dan weet je dat je op de juiste weg bent geweest. Ik voel me dan ook meer een verlengstuk van de leidinggevende wat een warm gevoel geeft.
Wanneer is een werkdag geslaagd voor jou?
Als ik met een fijn gevoel naar huis kan gaan en het werk wat ik gepland had tot tevredenheid van mezelf is af gekomen.